Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Zikmundová, Blanka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Interakce dítě a pes aneb chlupatá pomoc dětem
ČECHOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se snaží ukázat canisterapii jako prospěšnou metodu sociální terapie za pomoci psa. V teoretické části se práce zaměřuje na děti se specifickými potřebami, charakteristiku daného postižení a zároveň vhodné interakce dítěte a psa. Jsou zde uvedeny činnosti přímo pro danou specifickou poruchu za přítomnosti a pomoci psa. Praktická část práce je zaměřena na rozhovory s canisterapeutickými pracovníky, během nichž byly zjišťovány informace o práci s dětmi se specifickými potřebami a psem, a na rozhovory s učitelkami mateřských škol ohledně vhodnosti a přínosu psa v mateřské škole. K doplnění výzkumného šetření byla použita anketa zjišťující informovanost veřejnosti o canisterapii. Závěr práce je tvořen aktivitami pro interakci dítěte se specifickými potřebami a psa.
Proměny pojetí dítěte v dětství
Petráková, Dana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Obsahem diplomové práce je zamyšlení se nad otázkou, zda změny v edukačním systému vedou ke změnám v pohledu na dítě a dětství a nakonec i ke změnám samotného dítěte. Teoretická část je zaměřená na studium odborných, historických i současných dokumentů, týkajících se institucionální výchovy dětí. Praktická část zkoumá subjektivní názory rodičovské veřejnosti. Dále pak pomocí řízených rozhovorů učitelky s dětmi zjišťuje zájmy a pocity dnešních dětí v mateřské škole. V závěru, na základě získaných poznatků v teoretické části, určit prvky a události, které pravděpodobně ovlivnily změny v názoru na dítě a přístup k němu. Analýzou získaných informací z praktické části, porovnáním subjektivních názorů rodičů i dětí a vyvozením závěrů z těchto poznatků odpovědět na otázku, zda se dnešní generace dětí liší od generace svých rodičů a prarodičů.
Specifické potřeby dítěte s onemocněním diabetes mellitus 1. typu v rámci povinné školní docházky
Polnická, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce nazvaná Specifické potřeby dítěte s onemocněním diabetes mellitus 1. typu v rámci školní docházky, je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se věnuje onemocnění diabetes mellitus. Dále především diabetu mellitu 1. typu a specifikům dětského diabetu. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování specifických potřeb dětí s onemocněním diabetes mellitus 1. typu, které navštěvují první stupeň základní školy. Informace pro výzkum byly získávány pomocí rozhovorů s rodiči těchto dětí. Předmětem zkoumání bylo také zjišťování míry spokojenosti rodičů s přístupem školy a také zda a co by si přáli na přístupu školy změnit. Dle odpovědí by všichni zaměstnanci školy měli vědět, že je dítě diabetik a umět mu pomoci při hypoglykemii. Dítě by mělo mít možnost seznámit s nemocí spolužáky, kdykoli reagovat na glykemii a v případě potřeby kontaktovat rodiče. Negativní zkušenost spojenou s diabetem si ze školního prostředí neslo 6 z 15 dětí. Stejný počet rodičů byl naopak s přístupem spokojen a nenašel nic co by si přál změnit. Rodiče by si přáli, aby byli učitelé více empatičtí a lépe edukováni. Jako didaktický výstup byla vypracována edukační přednáška pro zaměstnance školy k problematice vzdělávání dětí s DM1. KLÍČOVÁ SLOVA diabetes mellitus 1. typu, dítě s diabetem, hypoglykemie,...
Specifické potřeby osob s poruchou autistického spektra na vysoké škole
ROSOVÁ, Tereza
Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jaké specifické potřeby mají osoby s poruchou autistického spektra na vysoké škole, a jaká podpůrná opatření se na školách realizují. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji teoretickým východiskům pro zadané téma. Popisuji tedy poruchy autistického spektra, jejich příčiny a projevy. Dále se zabývám obecně terciárním vzděláváním. V poslední části teoretické práce popisuji vysokoškolské vzdělávání osob s poruchami autistického spektra. Empirická část vymezuje výzkumný problém, výzkumné cíle a výzkumný soubor. Byl zde použit výzkumný design případové studie. Při sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření bylo vedeno se dvěma informantkami, které mi detailně popsaly své vysokoškolské studium. Dále jsem analyzovala dokumenty, které mi byly poskytnuty od informantek a realizovala rozhovory se spolužáky informantek. Na základě případových studií jsme se dozvěděli, jak probíhalo vysokoškolské studium informantek, s jakými problémy se setkávaly, jaké vztahy byly ve třídách se spolužáky a vyučujícími, jaké specifické potřeby měly a jaká podpůrná opatření byla realizována.
Práce začínajícího asistenta pedagoga u žáka s odlišným mateřským jazykem
Machová, Sára ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Záměrem teoretické části je vystihnout vztah učitel - asistent - žák cizinec v učebním procesu. V jednotlivých kapitolách popisuji vymezení jejich kompetencí, úskalí jejich spolupráce, ale i osobnostní předpoklady asistenta pedagoga a pokouším se i vystihnout vztah mezi ním a žákem, kterému asistuje. Práce volně pokračuje shrnutím speciálních potřeb žáka cizince, specifický úhel vnímání jeho postavení mezi spolužáky a vhodné formy pro práci s ním. Teoretická část se v závěrečné fázi věnuje i tzv. kulturně nezatíženým metodám, na které navazuje praktická část. V praktické části může čtenář sledovat experiment využívající metodu konceptuálního učení, která bude na malém vzorku žáků ilustrovat vliv výuky matematických pojmů pomocí jazyka, který není kulturně zatížen a srovnává tak možnosti všech žáků. Výsledky této případové studie prokázaly pozitivní vliv metody nejen na výsledky žáků v konkrétních učebních oblastech, ale podpořili také jejich sebevědomí a autonomii. KLÍČOVÁ SLOVA Kulturně nezatížené metody, pojmové vyučování, asistent pedagoga, předsudky, kompetence, osobnost, žák s odlišným mateřským jazykem, inkluzivní vzdělávání, autonomie, spolupráce, specifické potřeby
Uspokojování potřeb a požadavků seniorů žijících v rezidenčním zařízení dlouhodobé péče Malešice
Romanová, Pavla ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce " Uspokojování potřeb a požadavků seniorů žijících v rezidenčním zařízení dlouhodobé péče Malešice". V teoretické části je obecně pojednáno o problematice stárnutí, o změnách, které proces provázejí a také o adaptaci seniorů na tyto změny. Zmiňuje se o postavení seniora ve společnosti, podpoře státních soukromých a církevních institucí v procesu aktivního stárnutí a obecně pojednává o problematice této věkové kategorie. Odkrývá specifické i obecné potřeby klientů a jejich uspokojování v návaznosti na konkrétní zařízení dlouhodobé péče - Domov pro seniory Malešice. V metodologické části jsou na základě teoretických poznatků podrobněji vymezeny výzkumné otázky. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, na základě polostrukturovaného rozhovoru s vybraným vzorkem probandů. Analýzou získaných dat se v závěrečné části stanoví míra schopnosti uspokojování skutečných potřeb klientů a další možnosti, jak zkvalitnit nabízenou službu, a tím zlepšit život seniorů v konkrétním rezidenčním zařízení.
Proměny pojetí dítěte v dětství
Petráková, Dana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Obsahem diplomové práce je zamyšlení se nad otázkou, zda změny v edukačním systému vedou ke změnám v pohledu na dítě a dětství a nakonec i ke změnám samotného dítěte. Teoretická část je zaměřená na studium odborných, historických i současných dokumentů, týkajících se institucionální výchovy dětí. Praktická část zkoumá subjektivní názory rodičovské veřejnosti. Dále pak pomocí řízených rozhovorů učitelky s dětmi zjišťuje zájmy a pocity dnešních dětí v mateřské škole. V závěru, na základě získaných poznatků v teoretické části, určit prvky a události, které pravděpodobně ovlivnily změny v názoru na dítě a přístup k němu. Analýzou získaných informací z praktické části, porovnáním subjektivních názorů rodičů i dětí a vyvozením závěrů z těchto poznatků odpovědět na otázku, zda se dnešní generace dětí liší od generace svých rodičů a prarodičů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.